研究者詳細

研究発表
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32 件中 1 - 10 件目

年度
Year
題目又はセッション名
Title or Name of Session
細目
Authorship
発表年月(日)
Date
発表学会等名称 Name, etc. of the conference at which the presentation is to be given, 主催者名称 Organizer, 掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.
2017  110 tahun pembelajaran Bahasa Melayu di Jepun: suatu sejarah persahabatan antara Malaysia dan Jepun  単独  2017/12/19 
Annual ECoFl Symposium, Issues in Economics, Finance and Banking: Past, Present and Future  , Universiti Utara Malayasia   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  Penerbitan buku berbahasa Sunda selama100 tahun  単独  2017/10/28 
Lustrum Sundanese Studies  , Faculty of Humanities, Universitas Pendidikan Indonesia   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  Metodologi Penelitian Etnografi  単独  2017/10/27 
Faculty of Humanities, Universitas Pendidikan Indonesia   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  Demographic Change and its Impact on Contemporary Japanese Society  単独  2017/10/26 
International Postgraduate Conference on Social and Political Issues  , Faculty of Social and Political Sciences, Universitas Indonesia   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  Print culture in Sundanese for 100 years in the Dutch East Indies  単独  2017/10/24 
1st UPI International Conference on Language, Literature, Culture, and Education  , Indonesia University of Education   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  Pengajaran Bahasa Indonesia di Jepang: Pelaksanaan dan Masalahnya  単独  2017/09/23 
APP-BIPA Jepang  , Pengajaran Bahasa Indonesia bagi Pengajar dan Pegiat Bahasa Indonesia di Jepang   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2016  インドネシア語基本文法の記述:教材作成のための共同研究からの報告  共同  2016/11/19 
日本インドネシア学会  , 日本インドネシア学会   

概要(Abstract) インドネシア語の基本教材について本学会において、2011年にはテーマ発表として日本におけるインドネシア語教育の問題点を共有し、どのような課題に対して取り組んで行かなければならないかを議論した。次いで、2013年のテーマ発表では、インドネシア語の会話の授業について、ネイティブ教員の報告を手がかりとして現状の認識と共通課題を議論した。今回の発表は、それらの発表で共有した課題を踏まえて2013年度から開始した科学研究費による研究「日本におけるインドネシア語教材の分析と教材バンクの創設」(2013年度〜2015年度)を終了したことに合わせ、その研究の成果の一部を発表するものである。 

備考(Remarks)  

2016  Knowing local cultures in Indonesia: rethinking “indigenous” studies in a global age  単独  2016/11/08 
The 1st Asia-Pacific Research in Social Sciences and Humanities  , Universitas Indonesia   

概要(Abstract) In this paper I explore the problem in the Indonesian studies, which seems not completely free from post-colonial mind-set. The mind-set persists in academia of not only outside Indonesian society but also people inside the society themselves seem to be preoccupied with the academic conventions. I try to suggest an alternative attitude of knowing local cultures in the global age to substitute so-called ‘indigenous studies’. 

備考(Remarks)  

2016  Suatu Diskusi Post-kolonial: contoh penelitian budaya Sunda  単独  2016/11/04 
Faculty of Humanities, Universitas Indonesia  , Faculty of Humanities, Universitas Indonesia   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2016  Ethnic identity and regional language: the case of Sundanese in West Java  単独  2016/07/18 
Conceptualizing Rapport Symposium  , La Trobe University   

概要(Abstract) The focus of this paper is on my development of rapport with a Sundanese musician family over the last thirty-five years. The discussion explores the relationship between language and ethnic identity, concentrating on the following issues: how is mutual empathy, trust, and emotional attachment presented and developed through my exchanges of Sundanese during fieldwork; and what is the relationship between this use of Sundanese and socio-political change that occurred at the local and national level over this period. 

備考(Remarks)  

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