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年度
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論文題目名
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共著区分
Collaboration
   Classification
NeoCILIUS
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掲載誌名 Journal name,出版機関名 Publishing organization,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date
2013  非日常顧客サービス評価「葬祭サービスに関する事例」  共著   
葬送文化(日本葬送文化学会会誌)  , 日本葬送文化学会  , 第15号  , pp.16-25  , 2013/12/20   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 浅井秀明(南山大学大学院ビジネス研究科経営学専攻博士後期課程:筆頭)・南川和充・石垣智徳(南山大学大学院ビジネス研究科教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築の一部を担当し分担率10% 2013年度パッヘ研究奨励金(I-A-2)(南川の部分)  

2013  Travel Agency Referrals and Competition with Tour Service Providers(査読有り)  共著   
Proceedings of 3rd International Conference on Tourism Management and Tourism Related Issues  , the European Institute for Advanced Studies in Management (EIASM)  , ISSN 2295-3485  , 5pp  , 2013/10   

概要(Abstract) 旅行会社が企画した旅行商品のツアー旅行者を潜在顧客として紹介を受ける(送客)ことの対価としてその旅行会社へ紹介手数料を支払う観光サービス業者(土産物店等)の誘因に関するモデルを構築し、こうした「Travel Agency Referral」の契約が観光サービス業者間の価格競争に与える効果を理論的に検討した。 

備考(Remarks) 南川和充(筆頭)・大北健一(香川大学大学院地域マネジメント研究科准教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築、分析の実施、結果の考察の全般を担当し分担率50% 平成25年度科学研究費補助金(基盤研究(C))(南川の部分) 2013年度パッヘ研究奨励金(I-A-2)(南川の部分)  

2013  非日常顧客サービス評価-婚礼サービスに関する事例-  共著   
南山経営研究  , 南山大学経営学会  , 第28巻第1号  , pp.3-14  , 2013/06   

概要(Abstract) 日本の婚礼サービスの利用者(婚礼列席者)に対して実施した質問票調査に基づいて、顧客満足に影響を与える要因について共分散構造分析を行なった。従業員サービスなどの「接客因子」と設備・料理を含めた「物品因子」という2つの潜在因子が存在するという仮説は支持され、列席者にとっての顧客満足は接客因子よりも物品因子のほうからより強く影響を受ける、という結果が示された。 

備考(Remarks) 浅井秀明(南山大学大学院ビジネス研究科経営学専攻博士後期課程:筆頭)・南川和充・石垣智徳(南山大学大学院ビジネス研究科教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築の一部を担当し分担率10% 南山大学経営研究センターワークショップ「観光経済経営研究会」特集。 2013年度パッヘ研究奨励金(I-A-2)(南川の部分)  

2013  In-Hospital Referrals and Competition in the Funeral Services Industry(査読有り)  共著   
Proceedings of International Symposium on Business and Management 2013  , International Symposium on Business and Management 2013  , pp.486-495  , 2013/04   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 浅井秀明(南山大学大学院ビジネス研究科経営学専攻博士後期課程:筆頭)・南川和充 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築の一部を担当し分担率10% 

2012  ミャンマーにおける通信サービス市場-携帯電話ユーザーの使用拡大と購買拡大を中心に-  共著   
南山経営研究  , 南山大学経営学会  , 第27巻第2号  , pp.143-172  , 2012/10   

概要(Abstract) ミャンマー携帯電話利用者へのアンケート調査データから「技術受容モデル(TAM)」に基づく共分散構造分析を行い、携帯電話使用・購買拡大意識がどのような要因からの経路で高められるかを表すモデルの特定を行った。 

備考(Remarks) Khin Mar Su(南山大学大学院ビジネス研究科経営学専攻博士前期課程修了:筆頭)、南川和充、薫祥哲(南山大学経営学部教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築、質問票の設計の一部を担当し分担率10% 

2012  非日常的顧客サービス評価に関する研究-葬祭サービスに関する事例-(査読有り)  共著   
地域創造学研究(奈良県立大学研究季報)  , 奈良県立大学研究会  , 第22巻第4号  , pp.93-108  , 2012/09   

概要(Abstract) 非日常的な顧客サービスである葬祭サービスに関する顧客評価の事例研究である。共分散構造分析を用いて、各種サービスにおける重要性を数値化し、応用面における提案を行った。 

備考(Remarks) 浅井秀明(南山大学大学院ビジネス研究科経営学専攻博士後期課程:筆頭)・南川和充・石垣智徳(南山大学ビジネス研究科教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築の一部を担当し分担率10% 観光経済経営研究会特集号。 

2011  Shopping Commission in Group Package Tourism: A Two-Sided Market Perspective(査読有り)  共著   
Proceedings of the 1st International Conference on Tourism Management and Tourism Related Issues  , the European Institute for Advanced Studies in Management (EIASM)  , ISSN 2223-9014  , 4pp  , 2011/09/15   

概要(Abstract) Tourism industry is a two-sided market where both tour service providers and tourists buy access to the package holidays offered by competing travel agencies. We adopt a two-sided market model to represent the interaction of tour service providers (e.g. souvenir retailers), package tourists and travel agencies (e.g. local tour operators) to study the optimal pricing strategy for the travel agencies. Souvenir retailers value more a tour operator attracting a large mass of tour participants to gain access to tourists. We analyze and compare successive monopoly and integrated monopoly equilibria. In the integrated monopoly pricing model, the monopoly tour operator sells group travel packages to tourists and may charge shopping commission fees to each souvenir store for introducing the tourists while in the long-run model it chooses the optimal amount of shopping time. We show that a profit-maximizing tour operator sets a positive commission fee to retailers and derives profit from making the arrangements for the provision of souvenir. The tour operator can subsidize the other side (tourists) by setting a negative (below-cost) price in their market if and only if tourists become more valuable to retailers. 

備考(Remarks) 南川和充(筆頭)・大北健一(香川大学大学院地域マネジメント研究科准教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築、分析の実施、結果の考察の全般を担当し分担率50% 平成23年度科学研究費補助金(基盤研究(C))(南川の部分) 2011年度パッヘ研究奨励金(I-A-2)(南川の部分)  

2010  A Note on the Desirability of Merger among Complements(査読有り)  共著   
Journal of Industry, Competition and Trade  , Springer  , Volume 11/Number 1  , pp.57-65  , 2011/03   

概要(Abstract) This paper examines the effects of the merger of firms producing complementary components on the quality choice. We extend the model of Economides 1999 to considerably general situations about the quality function, utility function, and distribution function of consumers, and establish the results that a complementary merger provides products of higher quality, and achieves higher market coverage, higher profits and higher consumer surplus than independent ownership. 

備考(Remarks) 丸山雅祥(神戸大学大学院経営学研究科教授:筆頭)・南川和充・善如悠介(神戸大学大学院経営学研究科博士課程) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:分析の実施の全般、結果の考察の一部を担当し分担率40%,  平成19,20,21年度科学研究費補助金(基盤研究(C))(南川および丸山の部分) 

2010  Price-Quality Competition and Incentive for Unbundling of Hotel Accommodation and Meal Packages in the Tourism Industry(査読有り)  共著   
Conference Proceedings, 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010  , The Academy of World Business, Marketing and Management Development  , Vol. 4/No.1  , pp.28-33  , 2010/07   

概要(Abstract) This paper presents a game theoretic model where lodging companies offering hotel accommodation and meals can choose one of the three bundling forms: mixed bundling (i.e., accommodation and meals are sold separately and as a package), pure bundling (i.e., components sold only as a package) or unbundling (i.e., a la carte pricing). In the first stage of a two-stage game, companies choose among three bundling strategies. In the second stage, they simultaneously select a level of product (service) quality and charges for accommodation and meals. We show that unbundling is a dominated strategy for both companies except for composites of components that are highly differentiated, so that either pure or mixed bundling is played in equilibrium. In fact, it seems likely that the strategic equilibrium outcomes of our model coincide with the reality of the travel and tourism industry. However, at the bundling-bundling equilibrium both companies are worse off than when they both commit to practice unbundling. We also show that unbundling increases profits of the companies, total surplus and consumer surplus. So, our results of the analytical model may have important implications for government policies trying to encourage unbundling in Japanese lodging markets. 

備考(Remarks) 南川和充(筆頭)・大北健一(香川大学大学院地域マネジメント研究科准教授)・赤壁弘康(南山大学経営学部教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築、分析の実施、結果の考察の全般を担当し分担率33% 平成22年度科学研究費補助金(基盤研究(C))(南川の部分) 

2009  The Determinants of Platform Selection in the Japanese Home Video Game Software Industry: An Empirical approach(査読有り)  共著   
The Proceedings of Academy of International Business, US-Midwest Region Chapter 2010 Meeting  , the Midwest Business Administration Association (MBAA) International  , 9pp  , 2010/03   

概要(Abstract) This paper explores the determinants of hardware console selection in the Japanese home video game software industry. Recently, we find literature that deals with hardware-software relationships. However, there has been little empirical analysis of the factors determining the developers’ decisions to launch new game titles for specific platforms. This paper examines the problem by using the mixed logit model, allowing for random taste variation across software developers in their sensitivities to the characteristics of platform providers. We find that the developers are more likely to release a title for a platform having a dominant position. 

備考(Remarks) 南川和充(筆頭)・大北健一(山口大学大学院技術経営研究科准教授) 共同研究にあたり本人担当部分抽出:モデルの構築、分析の実施の全般を担当し分担率50% 平成21年度科学研究費補助金(基盤研究(C))(南川の部分),(若手研究(B))(大北の部分) 

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