研究者詳細

研究活動/社会的活動
分割表示   全件表示 >>

19 件中 1 - 10 件目

年度
Year
活動名称
Name of activities
活動期間
Period of Activities
2013  Writing in a foreign language as a science of writing or grammatology  2013/05/17 

活動内容等(Content of Activities) Presentation given at the XXIV Conference of CANELA. 

2010  Acquirers’ trajectories and orientations to meaning and activity  2010年7月3日 

活動内容等(Content of Activities) Acquirers’ trajectories and orientations to meaning and activity: The combined use of Bernstein’s code theory and cultural historical activity theory to analyse subject position and semiotic mediation variation in foreign language education in Japan, paper presented to The 6th International Basil Bernstein Symposium, Brisbane (Australia). 

2010  La creación de textos ELE  2010年5月29日 

活動内容等(Content of Activities) "La creación de textos ELE según las nociones de actividad educativa de Davydov y Malkova, orientación completa de Galperin y aprendizaje radical de Hedegaard y Chaklin, Confederación Académica Nipona, Española y Latinoamericana, CANELA, Instituto Cervantes, Tokyo. 

2009  Learners’ orientations toward L2 acquisition  2010年3月17日 

活動内容等(Content of Activities) "Learners’ orientations toward L2 acquisitionWhy learners with an informal orientation become academic failures and what can be done to reverse their fate. Testing an interface between Cultural-Historical Activity Theory and Bernstein’s sociology of education", Advances In The Sciences Of Language And Their Application To Second Language Teaching Symposium, Segovia, Spain 

2009  A CHAT-based approach to designing learning tasks in teaching Spanish as a Foreign Language  2010年1月16日 

活動内容等(Content of Activities) Workshop, Kwansai Gakuin University, Confederación Académica Nipona, Española y Latinoamericana, Osaka. 

2009  Acquirers’ trajectories and orientations to meaning and activity  2009年7月2日 

活動内容等(Content of Activities) 「Acquirers’ trajectories and orientations to meaning and activity: how semiotic mediation varies according to acquirers’ identity and consciousness(学習者の学習歴と意味と活動へのオリエンテーション:学習者の意識による記号論的仲介の違い)」、単独、the Research Students’ Conference、University of Bath(英国バース大学)。 

2008  Bernstein’s Pedagogic Codes and the Issue of Control in Communicative...  2008年7月10日 

活動内容等(Content of Activities) 「Bernstein’s Pedagogic Codes and the Issue of Control in Communicative Approaches to Second Language Acquisition (SLA)(バーンスタイン教授法と第二外国語習得へのコミュニカティブアプローチ)」、単独、Bernstein’s Fifth Symposium(第5回バーンスタインシンポジウム)、Cardiff University(英国カーディフ大学)。 

2008  La sociología de Bernstein y la Teoría de la Actividad  2008年5月25日 

活動内容等(Content of Activities) 「La sociología de Bernstein y la Teoría de la Actividad: Análisis de ELE del tercer ciclo en Japón (バーンスタインの社会学と活動理論:日本の大学教育いおけるスペイン語)」、単独、日本スペインラテンアメリカ学会第20回大会、東京経済大学。 

2007  Resistencia en el aula de ELE y el aprendizaje expansivo  2008年3月21日 

活動内容等(Content of Activities) 「Resistencia en el aula de ELE y el aprendizaje expansivo(スペイン語クラスの中での抵抗と拡張的学習)」、単独、神戸市外国語大学とセルバンテス文化センターの共催セミナー、2008年3月21日、神戸市外国語大学。 

2007  An interface between Bernstein’s Sociology and Activity Theory  2007年7月27日 

活動内容等(Content of Activities) 「An interface between Bernstein’s Sociology and Activity Theory: Analysing Spanish as a foreign language at the tertiary level in Japan(バーンスタインの社会学と活動理論のインターフェース:日本の大学教育におけるスペイン語分析)」、単独、Methodological Challenges in Socio-Cultural and Activity Theory Research, International Workshop(第1回国際ワークショップ「社会文化活動理論研究の方法論的挑戦」)、関西大学、バース大学共催 2007年7月27日、University of Bath(バース大学)。 

Page: [<<PREV] [1] [2] [NEXT>>]