研究者詳細

教職員基本情報
氏名
Name
HERA,Marianus Pale ( ヘラ マリアヌス パレ , HERA,Marianus Pale )
所属
Organization
人文学部キリスト教学科
職名
Academic Title
准教授
専攻分野
Area of specialization

聖書学(新約聖書)

学会活動
Academic societies

Catholic Biblical Association(2012~現在に至る)会員
日本カトリック神学会(2013~現在に至る)会員
日本キリスト教文学会(2017年〜現在に至る)会員
日本基督教学会(2018年〜現在に至る)会員
日本新約学会(2020年〜現在に至る)会員
日本聖書研究所(2020年〜現在に至る)所員

著書・学術論文数
No. of books/academic articles
総数 total number (16)
著書数 books (3)
学術論文数 articles (13)

出身学校
学校名
Univ.
卒業年月(日)
Date of Graduation
卒業区分
Graduation
   Classification2
南山大学文学部 2002年03月  卒業 
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出身大学院
大学院名
Grad. School
修了課程
Courses
   Completed
修了年月(日)
Date of Completion
修了区分
Completion
   Classification
The Catholic University of America (Theology and Religious Studies, major in Biblical Studies) Doctor of Sacred Theology  2012年10月  修了 
南山大学大学院文学研究科神学専攻 修士課程  2005年03月  修了 
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取得学位
     
学位区分
Degree
   Classification
取得学位名
Degree name
学位論文名
Title of Thesis
学位授与機関
Organization
   Conferring the Degree
取得年月(日)
Date of Acquisition
博士 神学博士 (Doctor of Sacred Theology)  Christology and Discipleship in John 17  The Catholic University of America  2012年10月31日 
修士 文学修士  ヨハネ福音書における象徴-洗足物語(ヨハネ13:1-20)の象徴的機能-  南山大学大学院  2005年03月21日 
学士 文学士  トマス・アクィナスの人間理解 ― 知性的魂と身体との合一の問題  南山大学  2002年03月21日 
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研究経歴
長期研究/短期研究
Long or Short
   Term research
研究課題名
Research Topic
長期研究  ヨハネ福音書の物語分析 

概要(Abstract) 物語批評(narrative criticism)や読者反応批評(reader-response criticism)などの通時的アプローチの適用を試みる 

長期研究  ヨハネ福音書のキリスト論(神学) 

概要(Abstract) 第四福音書のキリスト論(イエス像)と弟子像との関係性をヨハネ福音書の物語の中で考察する。 

短期研究  インドネシアのカトリック文学者J. B. マングンウィジャヤについて 

概要(Abstract) カトリック司祭でありながら、数多くの小説や短編小説を生み出したインドネシア出身のY. B. マングンウィジャヤの作品を分析し、検討していく。 

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著書
年度
Year
著書名
Title of the books
著書形態
Form of Book
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
出版機関名 Publishing organization,判型 Book Size,頁数 No. of pp.,発行年月(日) Date
2022  人間の尊厳:学祭的なアプローチ  共著   
株式会社あるむ  , その他  , 332 p.  , 2022年8月15日   

概要(Abstract) 第6章において、まずは新約聖書のキリスト中心的な人間理解がヨハネ福音書においてどの様に展開されているのかを概観する。その上で、堕罪後(post-Fall)を前提とするヨハネのイエス物語において、世の闇の中にいる人間(ヨハ1:5, 9)にとって喪失した尊厳を回復するためには何が求められるのかを考察する。最後に、現代におけるヨハネ思想の意義について提案する。 

備考(Remarks)  

2022  Hominis Dignitati: An Interdisciplinary Approach  共著  ISBN: 978-971-510-317-6 
Logos Publications  , その他  , 383 p.  , 2022年5月   

概要(Abstract) Chapter six of this book reviews how the Christocentric understanding of humanity in the New Testament is developed in the Gospel of John and then examines what is required, in John’s post-Fall story of Jesus, of human beings in darkness to restore their lost dignity (John 1:5, 9). In closing, it considers the significance of John’s thought in our time. 

備考(Remarks)  

2013  Christology and Discipleship in John 17  単著  ISBN 978-3-16-152219-2 
Mohr Siebeck  , A5  , 206 p.  , 2013/01/20   

概要(Abstract) Using the method of literary critical analysis to read the Johannine narrative, this book underlines the profound relationship between the Johannine Christology and the Gospel's teaching on discipleship. A narrative reading of selected passages from chapters 1–12 of John (the prologue, Jesus' first disciples, the first sign at Cana, the man born blind, and the “I Am” sayings) indicates John's tendency to present christological teaching that leads to teaching on discipleship. The reading of these passages also identifies the elements that indicate the christological character of Johannine discipleship. The exegesis of John 17 confirms that John's teaching on Christology and discipleship are intimately interrelated to each other. All the elements that indicate the christological character of discipleship are on display in John 17. This book concludes that Christology, which is the center and heartbeat of John's thought, is not an end in itself but leads to discipleship. The twofold message of Christology and discipleship is a distinctive Johannine trait. 

備考(Remarks)  

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学術論文
年度
Year
論文題目名
Title of the articles
共著区分
Collaboration
   Classification
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
掲載誌名 Journal name,出版機関名 Publishing organization,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date
2023  イエスとニコデモ(ヨハ3:1-21)―『キリスト論と弟子理解』の二重構造とその物語機能―  単著   
『南山神学』  , 在名古屋教皇庁認可神学部・南山大学人文学部キリスト教学科  , 47号  , pp. 25-58  , 2024年3月   

概要(Abstract)   Applying the narrative critical reading to the passage of John 3:1-21, this paper argues that the basic structure of the narrative is twofold. The author closely weaves his ideological point of view concerning Jesus’ true identity (Christology) and the message concerning discipleship as the basic structure of the narrative. Both are closely intertwined. This proves that in John discipleship has its basis in the Gospel’s Christology, and the christological teaching of the Gospel leads to teaching about authentic discipleship.
  An analysis of the plot, setting, characters and characterization in the narrative verifies that the author makes use of the dialogue between Jesus and Nicodemus as an occasion for Jesus to reveal his identity, not merely as the true teacher of Israel but more importantly as the one who comes down from above, from heaven; that is from the Father.
  The narrative ends without telling the reader whether or not Nicodemus, who at night comes to Jesus, becomes a disciple of Jesus. However, the narrator successfully employs various narrative devices (double-meaning, irony, misunderstanding, etc.) to reveal Jesus’ true identity and, at the same time, to lead the reader to grasp the author’s view concerning the ideal characteristics of those who come to Jesus and believe in him. As Jesus, the light of the world, comes from ‘above,’ a disciple must be born ‘again’ from ‘above’ and come to the light. Here, Greimas’ analysis of the pragmatic and cognitive dimensions of the narrative discourse helps us understand how the author employs the story (pragmatic event) to enable the readers to grasp the point of view and the value that the author wants them to hold (cognitive event).
  Finally, the paper summarizes the christological character of the Johannine discipleship in four points: 1. It presupposes God’s sovereignty and human responsibility. 2. It shows the significance of knowing. 3. It depicts Jesus as model for disciples. 4. It portrays Jesus as the final goal of discipleship. These aspects are all displayed in this passage. 

備考(Remarks)  

2023  『わたしは道であり、真理であり、命である。わたしを通らなければ、…』(ヨハ14:6)― 聖書から見る多様性とインクルージョン  単著   
『社会と倫理』  , 南山大学社会倫理研究所  , 36号  , pp. 5-20  , 2023年12月   

概要(Abstract) 本稿ではまず、差別的・排他的とみなされる聖書箇所を取り上げ、しばしば差別の対象となる社会的弱者に対する神の特別な配慮を確認する。その上で、閉鎖的な共同体の中で生み出されたとされるヨハネ福音書の視点に着目する。聖書では、一方では、多様性とインクルージョンが理想とされる。他方では、差別的・排他的表現が多く用いられる。両者の緊張関係から浮き彫りになる聖書的視点について考察する。 

備考(Remarks)  

2023  A Communion of Love for Preventing Suicide and Protecting Right to Life  共著   
The Japan Mission Journal  , Oriens Institute for Religious Research  , Vol. 77, No. 4  , pp. 246-252  , 2023年12月   

概要(Abstract) Efforts to prevent suicide and protect right to life require a communion of love as a basic societal condition where every member of a society can recognize the value of his or her own life and regain acceptance after undergoing failures and hardships in life. 

備考(Remarks)  

2021  イエスとサマリアの女(ヨハネ4:1-42)―「キリスト論と弟子理解」の二重構造とその物語機能―  単著   
『日本の神学』  , 日本基督教学会  , 60号  , pp. 53-82  , 2021年9月   

概要(Abstract) Applying the narrative critical reading to the passage of John 4:1-42, this paper argues that the basic message of the narrative is twofold. The author closely weaves together his ideological point of view concerning Jesus’ true identity (Christology) and the message concerning discipleship as the basic structure of the narrative.
An analysis of the plot, setting, characters and characterization in the narrative verifies that the author places Jesus as the center of the narrative and the one who takes the initiative to reveal his identity. The narrator employs various narrative devices (irony, misunderstanding, etc.) not only to reveal Jesus’ true identity but also to help the reader to grasp the author’s view concerning the ideal characteristics of the follower of Jesus.
The twofold message of Christology and discipleship form the basic structure of the tapestry of the Johannine narrative upon which the author weaves various Johannine motifs.  

備考(Remarks) 査読付き 

2021  「わたしが世に属していないように、彼らも世に属していない(ヨハ17:14, 16)」― 聖書の観点から見る移民・難民  単著   
『社会と倫理』  , 南山大学社会倫理研究所  , 36号  , pp. 5-20  , 2021年11月   

概要(Abstract)  本稿では、旧約聖書の移住や移動、移民や難民に関する記述を概観した上で、新約聖書の視点を考察する。共観福音書が描く「放浪者イエス」及び書簡などで描かれる「旅する教会」の概念を見た上で、最後にヨハネ福音書の視点に注目する。聖書は移民・難民に共通する「よそ者」という経験をこの世に受肉した神自身の経験として描写することによって、それを人間共通のアイデンティティとして捉え直し、この世への「派遣」のための不可欠な条件とする、という独自の示唆を与えていることを明らかにする。 

備考(Remarks)  

2018  Who Baptized: Jesus or His Disciples? ―Reconsidering the Aside in John 4:2 from the Perspectives of Christology and Discipleship in the Johannine Narrative―  単著   
『南山神学』  , 在名古屋教皇庁認可神学部・南山大学人文学部キリスト教学科  , 42号  , pp. 35-50  , 2019年3月   

概要(Abstract) ヨハ3:22, 26及び 4:1によれば、イエスは洗礼者ヨハネのように人々に洗礼を授けていた。しかし、4:2では、洗礼を授けていたのはイエスではなく、弟子たちである。なぜこのような矛盾が起こるのか。多くの学者はヨハネ福音書が書かれたプロセスに着目し、前者と後者にはそれぞれ別の手が関わっていたからだと説明する。前者はヨハネ福音書の著者、後者はヨハネ福音書の最終編集者の手によって付け加えられたというのがこれまで提案されてきた学説である。
本論文はこの問題を神学的観点から説明を試みる。すなわち、一見矛盾する前者と後者の記述を通して、ヨハネは独自の神学的目標に達する。ヨハネの物語において、著者は読者に対し、一方ではイエスとは如何なる存在であるか(キリスト論)、他方では、イエスに従う弟子はどうあるべきか(いわゆる、ディサイプルシップ)、という二重のメッセージを発している。
キリスト論とディサイプルシップというヨハネ神学の二重構造の観点から見れば、ヨハ4:2を通して著者はイエスを弟子のモデルとして提示すると同時に、弟子たちの洗礼活動の最終目標はイエスの弟子となることを読者に示す。更に、ヨハ4:2によってイエスの弟子となるために欠かせない神の摂理と人間の責任という一見矛盾する二つの要素が浮き彫りになる。ヨハネによれば、神が引き寄せてくださらなければ、誰もイエスのもとに来ることはできない(6:44, 65)。しかし、神の摂理は洗礼を通して人々をイエスのもとに導くという弟子たちの責任を排除するものではない。
ヨハ4:2は、たとえ別の手によって加えられたものであっても、神学的にヨハネらしい記述であると言えるであろう。
 

備考(Remarks)  

2018  The Lucan Lord’s Prayer ―The Prayer of the Disciples―  単著   
『アカデミア』  , 南山大学  , 17号  , pp. 77-93  , 2019年1月   

概要(Abstract) This article focuses on the Lord’s Prayer as it is found in the Gospel of Luke (11:2-4). It provides a literary-critical exegesis of this passage in order to understand its significance within the context of the Lucan narrative. It will suggest that within the Lucan context, the passage provides the occasion for the disciples of Jesus to learn from their master the significance of prayer. At the same time, the content of the prayer not only confirms Jesus’ identity in relation with God but teaches the disciples the things that determine their identity as Jesus’ followers. Thus, this article shows that it is both the literary context and the whole content of the Lucan Lord’s Prayer that allow us to regard Jesus’ prayer as “the prayer of the disciples.” 

備考(Remarks)  

2017  From Christology to Discipleship―Reading John 13:1-20 (The Footwashing) as a Literary Unity―  単著   
『南山神学』  , 在名古屋教皇庁認可神学部・南山大学人文学部キリスト教学科  , 41号  , pp. 51-83  , 2018年3月   

概要(Abstract) 洗足物語において、イエスが弟子たちの足を洗う描写に続き、二つの場面が描かれる。すなわち、イエスとペトロの対話(6-11節)とイエスの講話(12-20節)である。両者は洗足行為の意味を明らかにする内容である。しかし、前者と後者はそれぞれ矛盾した説明となっている印象が見受けられる。前者は洗足のキリスト論的意味を提供し、後者は洗足の倫理的説明を行っている。編集史批判研究によれば、現在のテキストは著者(または、編集者)が別々に存在していた洗足の二つの説明をつなぎ合わせた結果として提案されている。
本論文において、一見矛盾する二つの説明はヨハネが読者にメッセージを伝える機能を果たしていることを提案する。ヨハネは洗足物語において読者に、一方では、イエスが如何なるものか(つまり、キリスト論)、他方では、イエスに従う弟子はどうあるべきか(つまり、ディサイプルシップ)、という二重のメッセージを発しようとしているのである。ヨハネ福音書において、両者は密接に関連している。キリスト論とディサイプルシップの二重構造は著者が読者にメッセージを伝えるための戦略として見ることが出来るということである。ヨハネにとって、洗足が象徴するイエスの愛の業(十字架上の死)は真の弟子としての身分に帰結するものである。互いに足を洗い合う真の弟子は、イエスのように互いのために生き、また死ぬということである。こうして、一見矛盾する二つの説明が並行して並べられるテキストは文学的に一貫した物語、神学的にヨハネらしい物語、として読むことが出来る。 

備考(Remarks)  

2017  An Audience-Oriented Approach to Revelation 21:5-8  単著   
『アカデミア』  , 南山大学  , 15号  , pp. 99-114  , 2018年1月   

概要(Abstract) This article applies the so-called audience-oriented approach (a literary exegesis which focuses on how the implied audience understands and responds to the narrative on the basis of its presupposed knowledge and what the audience has heard so far in the narrative) to the reading of Revelation 21:5-8. It will show that this passage, which stands as the last in the series of visions concerning the last judgment and in which God himself is said to have spoken, functions as the fulfillment of the promise made earlier to the faithful ones (to the conquerors in chapters 2 and 3, to the souls under the altar (6:9-11), to the thirsty (7:16), etc). At the same time, the pairing of the promise of eternal blessing with the final damnation of the unfaithful helps to heighten the audience’s experience of the “not yet” and the “already” here of the new creation. For the audience, infidelity and all sorts of sin remain possible. To be a conqueror or a coward depends on how one responds to God’s words in his or her deeds here and now. For after all, everyone is judged based on one’s own deeds (20:12-13). 

備考(Remarks)  

2016  Who Are the Bad Guys?: Psalm 82 and the Movie Of Gods and Men  単著   
『南山神学』  , 在名古屋教皇庁認可神学部・南山大学人文学部キリスト教学科  , 40号  , pp. 229-238  , 2017年3月   

概要(Abstract)   This article focuses on the title of the French religious movie “Des hommes et des dieux,” known in English as “Of Gods and Men” or in Japanese as 「神々と男たち」, and the Psalm 82, which is quoted at the opening scene of the movie. It will try to answer the questions such as “Who does the title Of Gods and Men imply?” “What is the significance of the title as well as the quotation of the Psalm in conveying the message of this religious movie?”
  This article will show that in our world wounded by religious-motivated violence, the title of the movie and the quotation of the Psalm help provoke fundamental questions that can direct peoples of faith toward a deeper understanding of, on the one hand, the impartiality of God’s final judgment, and, on the other hand, the complexity of the reality of life we are living. The audience are to be prepared to accept the paradox that being faithful to one’s calling often brings suffering and death. But this suffering and death, for the one with faith, eventually leads to life. 

備考(Remarks)  

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研究発表
年度
Year
題目又はセッション名
Title or Name of Session
細目
Authorship
発表年月(日)
Date
発表学会等名称 Name, etc. of the conference at which the presentation is to be given, 主催者名称 Organizer, 掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.
2022  Y. B. マングンウィジャヤの『嵐の中のマニャール』 ― 著者の「キリスト教的解釈」を読み解く ―  単独  2023年3月25日 
キリスト教文学会中部支部春研究会  , キリスト教文学会中部支部   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2022  イエスとニコデモ(ヨハネ3:1-21):「キリスト論と弟子理解」の二重構造とその物語機能  単独  2022年12月19日 
日本聖書学研究所12月定例会  , 日本聖書学研究所   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2016  The Bible and the Movie Of Gods and Men  共同  2016年10月8日 
日本キリスト教文学会中部支部研究会  , 日本キリスト教文学会中部支部   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

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教育活動
年度
Year
タイトル
Title
内容等
Content
活動期間
Period of Activities
2023  学生参加型授業 

前年度に引き続き、今年度も学生参加型授業を展開するために、「宗教論」や「公同書簡」の授業で学生にリアクションペーパーを書いてもらい、次回の授業にそれに対するコメントや質問に答えるということを行った。 

2023年Q2, Q4 
2022  学生参加型授業 

前年度に引き続き、今年度もオンライン授業にて、学生参加型授業を展開するために、大人数クラスの「宗教論」で授業に毎回学生にリアクションペーパーを書いてもらい、次回の授業にそれに対するコメントや質問に答えるということを行った。 

2022年度Q2 
2021  学生参加型授業 

学生参加型授業を展開するために、「宗教論」の場合は毎回の授業に、その他の講義科目は隔週に学生にリアクションペーパーを書いてもらい、次回の授業にそれに対するコメントや質問に答えるということを行いました。また、小人数クラスの「聖書時代史」では、ディスカションの時間を多くもうけ、学生参加形授業を展開しました。 

2021年度 Q2, Q4  
2020  教材作成 

Zoom授業のために今年度開講される授業の資料(特に、学生用パワーポイントプレゼンテーション)を大幅に改定し、それぞれに授業のための追加資料を作成するなどの工夫を行いました。 

2020年度 Q1, Q3 
2019  教材作成 

「新約聖書学 公同書簡」の授業の配布資料(学生用パワーポイントプレゼンテーション)を大幅に加筆・修正を行いました。 

2019年度Q3 
2018  教材作成 

「聖書入門Bー新約聖書入門」の配布資料加筆・修正(学生用パワーポイントプレゼンテーション) 

2018年度Q1 
2017  教材作成 

授業「福音書B」の教材とその資料に関連するパワーポイントプレゼンテーションを作成し、2018年度に使用するために準備した。  

2017年度Q2 
2016  教材作成 

授業「書簡B」の教材とその資料に関連するパワーポイントプレゼンテーションを作成し、2017年度に使用するために準備した。 

2016年度秋学期 
2015  教材作成 

宗教科目(宗教論)の教材A4判55頁とその資料に関連するパワーポイントを作成し、講義に使用。 

2015年度秋学期 
2015  教材作成 

宗教科目(キリスト教概論)の教材A4判50頁とその資料に関連するパワーポイントを作成し、講義に使用。 

2015年度春学期 
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研究活動/社会的活動
年度
Year
活動名称
Name of activities
活動期間
Period of Activities
2023  講話  2024年2月14-17日 

活動内容等(Content of Activities) カトリック西町教会黙想会
テーマ:① パッション、受け入れること
    ② 祈りを通して、受難から復活へ
 

2022  講話  2023年3月26日 

活動内容等(Content of Activities) 神言会ハウス(神言修道会の修道院)にて、聖週間と復活祭を迎える準備をテーマにする講話を行なった。 

2021  講師  2021/12/26~2022/1/3 

活動内容等(Content of Activities) 聖霊奉侍布教修道女会(聖霊会)のシスター方の年間黙想会の指導 

2018  講話  2019/3/10, 17, 31 

活動内容等(Content of Activities) カトリック東海教会の信徒のための黙想会(2018年3月10日)
カトリック城北橋教会の信徒のための黙想会(2018年3月17日)
カトリック八熊教会の信徒のための黙想会(2018年3月31日)
テーマ:「イエスの十字架が私たちに教えてくれたこと」 

2018  講話  2018年度(4回) 

活動内容等(Content of Activities) 聖マリア在俗会のための黙想会
第1回(2018年5月19ー20日)テーマ:「私の肉を食べる者は、永遠の命を得る」イエス、命のパン
第2回(2018年9月22−23日)テーマ:祈りについて「主よ、私たちにも祈りを教えてください」
第3回(2018年12月1ー2日)テーマ:「受肉の神秘:キリスト者、奉献生活者の生き方の基盤」
第4回(2019年3月23ー24日)テーマ:日々死ぬこと:新しい命への道 

2018  講話  2018年12月9日 

活動内容等(Content of Activities) カトリック名古屋教区平針教会の信徒のためのクリスマスの黙想会
テーマ:受肉の神秘とキリスト者の生き方 

2017  講話  2018年3月4日 

活動内容等(Content of Activities) カトリック新潟教区土崎教会の信徒のための黙想会。内容:① イエスの受難と死:受肉の神秘の頂点。② イエスの死と復活ー私たちの死と復活。場所:土崎カトリック教会。 

2017  聖書講座  2017年5月〜2018年3月 

活動内容等(Content of Activities) 聖霊奉侍布教修道女会の志願者のための聖書講座。月2回。場所:神言神学院。
テーマ:聖書の中の女性たち、イエスのたとえ話、その他。 

2017  講話  2017年12月8日 

活動内容等(Content of Activities) カトリック名古屋教区膳棚教会の信徒のための黙想会。テーマ:「受肉の神秘:キリスト者の生き方の基盤」。場所:膳棚カトリック教会。 

2017  講話  2017年12月15日 

活動内容等(Content of Activities) カトリック名古屋教区多治見教会の信徒のための黙想会。テーマ:「受肉の神秘:キリスト者の生き方の基盤」。場所:多治見カトリック教会。 

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著書・学術論文に関する統計情報
年度
Academic Year
学術研究著書の件数
No. of Academic Books
学会誌・国際会議議事録等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles in Journals/Int'l Conference Papers
学内的な紀要等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles Pub'd in University Bulletins
学会受賞等の受賞件数
No. of Academic Awards Received
国際学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at Int'l Academic Conferences
国際学会での研究発表の件数
No. of Presentations of Papers at Int'l Academic Conferences
国内学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at National Academic Conf.
国内学会での研究発表の件数
No. of Papers Presented at National Academic Conf.
2023 
2022 
2021 
2020 
2019 
2018 
2017 
2016 
2015 
2014 
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2024/04/24 更新