研究者詳細

教職員基本情報
氏名
Name
BROADBY,Deborah ( ブロードビー デボラー , BROADBY,Deborah )
所属
Organization
外国語教育センター外国語教育センター
職名
Academic Title
講師
著書・学術論文数
No. of books/academic articles
総数 total number (7)
学術論文数 articles (7)

学術論文
年度
Year
論文題目名
Title of the articles
共著区分
Collaboration
   Classification
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
掲載誌名 Journal name,出版機関名 Publishing organization,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date
2019  Tassal Group Limited: From Salmon to a Broader Seafood Market  共著   
Ivey Publishing   , Ivey Business School Foundation  , 9B19M054  , 13  , 2019/06/17   

概要(Abstract) In July 2015, Tassal Group Limited (Tassal) announced the acquisition of De Costi Seafoods Company (De Costi) in a combination deal of cash and shares. The acquisition would allow Tassal to address a A$4.3 billion Australian seafood market that was much larger than the previously addressable salmon market of $700 million. Tassal had previous experience in species diversification. However, the environmental impacts of its major operations in Macquarie Harbour had been under the scrutiny of the Australian authority. Given the critical harbour issues, should Tassal continue to expand overseas? What were the motives to acquire De Costi? Did Tassal have sufficient capabilities and resources to cope with the high demand for Tasmanian salmon, particularly in the Asian market?
 

備考(Remarks)  

2018  Sleep Quality of Japanese University Students and The Implications of Cognitive Function  共著   
MindBrainEd Bulletin  , JALT, Mind, Brain and Education SIG  , 1  , 14-26  , 2018/05/01   

概要(Abstract) What level of sleep quality are Japanese university students achieving, and how does sleep affect their studies? In order to identify and measure the sleep-related issues this population is experiencing, the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), an internationally-recognized instrument, was used to measure the sleep quality of Japanese tertiary-level English Language Learners in central Japan. Data gathered from 183 participants indicate overall poor levels of sleep quality in this population, with specific sleep disturbances identified. Based on the findings of previous studies involving sleep and cognition, concern must be raised that these sleep behaviors may be adversely affecting the cognitive functioning of these students in the classroom. Japanese universities and instructors in Japan can hope to improve student sleep behavior, and thereby positively affect the memory, attention, and overall neural functioning of this population if certain preventive measures are taken at the individual instructor and university-wide level.

日本の大学生が得る睡眠の質のレベルや、勉学に影響を与える睡眠方法は?この集団が経験している睡眠関連の問題を見極めて測定するために、国際的に認識されている方法であるピッツバーグ睡眠質問表(PSQI)を使用し、中日本で第3レベルの英語を学ぶ日本人の睡眠の質を測定した。183人の参加者から収集されたデータでは、この集団では全体的に乏しい睡眠の質レベルを示しており、特定の睡眠障害がある。睡眠と認識に関連する以前の研究の調査結果に基づき、この睡眠行動はクラスにいる生徒の認知機能に悪影響を与えている可能性があるという懸念が生じるべきだ。個々の指導者や大学全体のレベルで特定の予防措置を講じたら、日本の大学と日本の指導者は生徒の睡眠行動改善を期待することができる。それによって、この集団の記憶力、注意力、神経機能全般がプラスに影響を与える。 

備考(Remarks)  

2018  Perceived Stress among Japanese Tertiary Students  単著   
Academia  , Literature and Language  , 103  , 281-289  , 2018/01/01   

概要(Abstract) Although numerous international studies have examined stress levels among college and university students, little research has been done in Japan in English. Given evidence that this group can be particularly prone to stress, this research examines the prevalence of stress levels among Japanese university students. Research was conducted at two central Japanese universities, utilizing the translated Japanese Perceived Stress Scale (PSS-J). Stress scores were classified as high or low. Analysis indicated significant differences in the mean stress scores between male and female students, although the difference in number/ percentage of students was not significant. Further, significant differences were observed in stress levels between students in the 2-year program compared to students in the 4-year program. Future research should be conducted using larger sample sizes to test the generalizability of these findings. Further studies should also focus on the causes and associated factors impacting the perceived stress levels of Japanese students.

多数の国際的な研究がカレッジの生徒や大学生のストレスレベルを調査しているが、日本において英語で行われている研究はほとんどない。この集団が特にストレスの傾向にある可能性があるという証拠が与えられ、本研究は日本の大学生のストレスレベルの普及度を調査する。研究は中日本の大学2校で行われ、翻訳された日本語の知覚されたストレス尺度(PSS-J)を利用した。ストレスの得点は高、または低で分類された。分析は生徒数/比率の違いは大きくなかったが、男子生徒と女子生徒での平均のストレス得点の著しい違いを示した。さらに、短大プログラムと四大プログラムの生徒を比較してもストレスレベルで著しい違いが見られた。今後の研究はこの調査結果の外的妥当性をテストするもっと大きなサンプルの規模を利用して実践されるべきである。また、今後の調査では日本の学生が受けるストレスレベルに影響を与える原因および関連する要因に焦点を当てるべきである。
 

備考(Remarks)  

2017  Student sleep patterns and learning outcomes  共著   
The 2016 PanSIG Journal   , PanSIG  , 18-24  , 2017/11/1   

概要(Abstract) Research has consistently demonstrated that lack of sleep negatively affects cognitive and assessment performance, mood, and classroom behavior. But many questions remain about the true sleep habits of Japanese students. This study examines student sleep habits, reasons attributed for sleep choices, and these behaviors’ potential effects on classroom success. Students’ predictions and self-reflections on sleep behavior will be explored, as will measurements of student sleep over an academic year. Suggestions for how universities might encourage healthy sleeping habits, as well as the potential benefits for students when better sleep is attained will also be discussed.

調査によると、睡眠不足は認識力、教育評価、気分、授業態度に悪影響を与えることを一貫して示している。しかし、日本人生徒の実際の睡眠習慣については多くの疑問が残る。この調査は、生徒の睡眠習慣と睡眠選択に考えられる理由、そして授業における成果にいかに影響しているかを分析している。生徒 の睡眠習慣に対する予想と内省、そして一年を通して生徒の睡眠時間の測定も調査する。大学がどのように規則正しい睡眠を促すかという提案のほか、健康的な睡眠を得た時の生徒への潜在的なメリットについても話し合われる。  

備考(Remarks)  

2017  Teachers Tackle Smartphone Addiction and Sleep Related Issues  単著   
JALT Mind, Brain, and Education SIG  , JALT  , 3  , 2017/01/01   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2017  CELTA: Part-Time or Intensive? Making the Right Choice  共著   
.Clements, A. Krause, In P.& H. Brown (Eds.), Transformation in language education. Tokyo: JALT  , JALT Postconference Publication  , 75  , 2017-08-01   

概要(Abstract) A teaching certificate offered through the University of Cambridge ESOL Examinations called the Certificate in English Language Teaching to Speakers of Other Languages (CELTA) has been a respected qualification for several decades. The qualification is increasingly becoming a prerequisite for teaching positions in universities and language institutions in Japan. CELTA options are available as intensive, part-time, or online programs, but how do you know which is right for you? This paper provides details of a small-scale research project conducted during an intensive and a part-time CELTA course. Data are drawn from trainees who participated in both courses, and statistics and feedback are compiled across both groups. This paper is based on questionnaires about the trainees’ expectations, the experience they gained, and whether their expectations were realised. The aim is to provide potential future candidates with guidelines and suggestions as to how they can make the right choice for their CELTA study.

CELTA(英語非母国語話者に対する英語教授資格)と呼ばれるケンブリッジ大学ESOL認定の英語教授資格は、ここ数十年間で広く認められた資格であり、日本の大学や語学学校においても、教職に就くため必要不可欠なものになりつつある。CELTA取得には短期集中コース、パートタイムコース、通信コースがあるが、どのコースが自分に適しているかを知る方法は?本稿では、CELTAの短期集中コースとパートタイムコース受講中に実施された小規模研究プロジェクトの詳細を提示する。二つのコースの受講者からデータを取り、両集団の統計とフィードバックをまとめた。取り扱ったアンケートの質問項目は、CELTA受講者が期待するもの、受講中の経験、コースが受講者の期待に沿っていたかどうかに関するものであった。目的は、CELTA学習において、パートタイムと短期集中コースのうち受講希望者がどちらを選択すべきかについてガイドラインと提案を提供することである。
 

備考(Remarks)  

2017  Hydration in College Students  単著   
 

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

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研究発表
年度
Year
題目又はセッション名
Title or Name of Session
細目
Authorship
発表年月(日)
Date
発表学会等名称 Name, etc. of the conference at which the presentation is to be given, 主催者名称 Organizer, 掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.
2016  Student Seep Patterns and Learning Outcomes  未設定   
PanSIG   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2016  Sleep Habits of Tertiary-level Japanese ELLs  未設定   
CUE SIG   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2016  CELTA: Part time or Full time? Making the right choice   未設定   
JALT National   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2015  Health Habits and Language Acquisition   未設定   
JALT National   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

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著書・学術論文に関する統計情報
年度
Academic Year
学術研究著書の件数
No. of Academic Books
学会誌・国際会議議事録等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles in Journals/Int'l Conference Papers
学内的な紀要等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles Pub'd in University Bulletins
学会受賞等の受賞件数
No. of Academic Awards Received
国際学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at Int'l Academic Conferences
国際学会での研究発表の件数
No. of Presentations of Papers at Int'l Academic Conferences
国内学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at National Academic Conf.
国内学会での研究発表の件数
No. of Papers Presented at National Academic Conf.
2019 
2018 
2017 
2016 
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2019/07/11 更新