研究者詳細

教職員基本情報
氏名
Name
ANTONY SUSAIRAJ ( アントニー スサイラジ , ANTONY SUSAIRAJ )
所属
Organization
人文学部人類文化学科
職名
Academic Title
准教授
個人または研究室WebページURL
URL
https://researchmap.jp/Sindalai67/published_papers
専攻分野
Area of specialization

南アジア研究、インドの歴史、文化、宗教、カースト

学会活動
Academic societies

日本南アジア学会
日本宗教学会
Association for Asian Studies
Editorial Board Member, LUMINA: An Interdisciplinary and Scholarly Journal, Holy Name University, Bohol, Philippines.

著書・学術論文数
No. of books/academic articles
総数 total number (22)
学術論文数 articles (15)

出身学校
学校名
Univ.
卒業年月(日)
Date of Graduation
卒業区分
Graduation
   Classification2
上智大学グローバルスタディーズ 地域研究科 博士 2016年09月  卒業 
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取得学位
         
学位区分
Degree
   Classification
取得学位名
Degree name
学位論文名
Title of Thesis
学位授与機関
Organization
   Conferring the Degree
取得年月(日)
Date of Acquisition
博士  グローバルスタディーズ 研究科 地域研究専攻  Harmony in the religious pluralistic context of India   上智大学、地域研究科  2016年09月20日 
未設定 2年間の日本語の研修修了    南山大学外国人留学生別科   2012年05月01日 
修士 大学院哲学研究科博士前期課程 修了  Ecological Elements from Major Religions for the Environmental Well-Being  Madras Christian College, University of Madras, India   
学士 理工学部 (Faculty of Science) 卒業    St. Philomena’s College, University of Mysore, India    
学士 哲学部哲学科   A Critical Analysis on the concept of Nirvana in Buddhism  SVD Vidya Bhavan, Institute of Philosophy and Religion, Bhopal, India    
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研究経歴
長期研究/短期研究
Long or Short
   Term research
研究課題名
Research Topic
長期研究  Religious Harmony in the religious pluralistic context of India 

概要(Abstract) Religious Pluralism
Religious Riots
Reasons and Reviews
Religious Harmony
Inter-religious dialogue 

短期研究  インドのマルチ・カースト社会における社会的調和促進のためのサマトゥアプラム(平等村)イデオロギーの評価 

概要(Abstract) カースト制度のもとでは身分の低い人々に対する社会的差別が依然として存在している。カースト制度による空間的不平等が見られる。例えば、同じ村の中でも低いカースト身分に属する人々は不便な所に住み、身分の高い人々は便利な場所に住んでいる。社会改革主義者の影響で、南インドのタミルナードゥ州では州全体で1997 年から政府によるサマトゥアプラム(「平等村」)という名の住宅制度が導入された。この無料の住宅制度の理念は異なるカースト身分の人々が同じ空間を共有しながら共に暮らすことである。この研究では、この平等村に住んでいる人々が異なるカースト身分の人々と差別をすることなく、調和のある暮らしを送っているか等、この平等村の目的が達成されているか、その影響と効果について分析を行った。 

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著書
年度
Year
著書名
Title of the books
著書形態
Form of Book
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
出版機関名 Publishing organization,判型 Book Size,頁数 No. of pp.,発行年月(日) Date
2022  人間の尊厳ーインド社会的・宗教的視点からー 「人間の尊厳ー学際的なアプローチ」  共著   
神言修道会日本管区  , 未設定  , pp.218~246 (18p.)  , 2022/08   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2022  Human Dignity: A Socio-religious Perspective from the Indian Context in 「Hominis Dignitati: An Interdisciplinary Approach」    編著   
Logos Publications, Manila  , 未設定  , pp.275-294 (20p.)  , 2022/05   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2018  Religious Co-existence and the Vision of Vivekananda towards Religious Harmony in the Indian Context  単著   
Institute of Asian, African, and Middle Eastern Studies, Sophia University  , 未設定  , 45p.  , 2018/03   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

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学術論文
年度
Year
論文題目名
Title of the articles
共著区分
Collaboration
   Classification
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
掲載誌名 Journal name,出版機関名 Publishing organization,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date
2023  Religious Response towards Ecological Crisis: Lessons from Buddhism and Jainism   単著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , Vol. 26  , pp. 103-114 (12p.)  , 2023/6/30   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2023  The Status of Narikuravar Community: Challenges Faced Transitioning from their Traditional to Present Occupation  単著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , Vol. 26  , pp. 115-136 (22p.)  , 2023/6/30   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2023  A Comparative Study on the Contemporary Indian Concept of Universal Religion  単著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , Vol.25  , pp.209~226 (18p.)  , 2023/1   

概要(Abstract) Despite many religions coexisting and religious pluralism written into law, India, a secular country with freedom of religion, faces annual communal riots and religious conflicts in different areas across the nation. To overcome this social unrest and establish social harmony, contemporary Indian thinkers have proposed the concept of Universal Religion comprising religious values acceptable to people from different religious backgrounds. This paper will compare and contrast the Concept of Universal Religion of contemporary Indian thinkers and investigate how they promote religious harmony in Indian society. 

備考(Remarks)  

2023  ヒンドゥー・ナショナリズムの台頭:インドの宗教と文化的多様性の危機   単著  ISSN 0918-7448  
人類学研究所通信  , 南山大学人類学研究所   , 23号  , p. 5-6 (2p.)  , 2023 /7 /31   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 寄稿文  

2022  The Hazards of Passing on the Hereditary Occupation: A Study on the Identity and Occupation of Arunthathiyar Community in India  単著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , 24  , pp. 225~240 (16p.)  , 2022/6   

概要(Abstract) In caste-based Indian society, occupation is hereditarily determined and passed on to the younger generations of the respective castes though by law there is freedom to choose one’s occupation. The lower castes are considered to be impure and perform jobs which are unclean and menial. This paper analyzes the hereditary occupation of the Arunthathiyar community, who are considered to be the lowest caste in the society, living in Janglapuram Village, Tirupattur District, Tamil Nadu. They are traditionally engaged in manufacturing of winnowers made of bamboo; their identity is tied to this occupation. In recent years, most of the younger generation of this community prefer white-collar jobs over the hereditary occupation for social and economic reasons. The social reason is the low status accompanying the hereditary occupation both among the Arunthathiyar community and the people from other caste communities; on the other hand, white-collar professions are appreciated and acclaimed. Besides, there is more caste-based discrimination in the rural villages than in the bigger cities. The economic reason is that there are a lot of opportunities of well-paid white-collar jobs in the bigger cities. However, there is a dichotomy of thinking between two types of people among the members of Arunthathiyar community, whether to keep up the identity of the Arunthathiyar community by continuing the hereditary occupation or to take up the white-collar jobs with the view of increasing social recognition.

(要旨)
インドのカースト社会では、職業はカーストごとに世襲制で若い世代に受け継がれるが、法律上は職業選択の自由が認められている。本稿では、インド・タミルナードゥ州のティルパットゥル地区の村ジャングラプラムに住む社会的最下層カーストとされるアルンタティヤル・カーストの伝統的職業について分析する。近年、このカーストの若い世代の多くは、社会的経済的な理由から、伝統的な職業よりもホワイトカラーの仕事を選ぶようになってきた。アルンタティヤル・カーストに属する人々にとって、伝統的職業を続けてアルンタティヤル・カーストのアイデンティティを維持するか、社会的認知度を高めるためにホワイトカラーの仕事に就くか、二者択一の考え方が存在している。
 

備考(Remarks)  

2022  Financial Inclusion: A Key to Economic Empowerment of Weaker Sections with Reference to ‘Katkari’ Tribe in Maharashtra  共著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , 24  , pp. 241~263 (23p.)  , 2022/6   

概要(Abstract) The study examines the significance of financial inclusion in terms of awareness of and accessibility to basic financial services and products for economic empowerment and social development of ‘Katkari’ tribe in Raigad District, Maharashtra. The findings reveal that the Katkari tribal people have a very low level of financial awareness of and accessibility to quality, affordable, and basic financial services and products such as savings, credit, insurance, transfer and remittance of funds. The Katkari depend largely on an informal, exploitative credit system (moneylenders) as immediate source of funds rather than approaching banks and financial advice centers for guidance and credit accessibility. Financial inclusion schemes of Indian Government and the Reserve Bank of India, have not been realized in the tribal villages in terms of ensuring financial literacy, quality changes in their standard of living, building up sustainable and diversified livelihood projects, and improving their educational and health facilities. Hence, financial inclusion as an inclusive growth strategy has not made any significant impact towards the economic empowerment and social development of the Katkari.

(要旨)
本研究は、インド・マハラシュートラ州ライガド地区の「カトカリ族」の経済的地位向上と社会的発展のための基本的な金融サービスと商品の認知度や利用しやすさという観点から経済的包摂の意義を考察する。調査結果から、カトカリ族の人々は、基本的な金融サービスや商品についての認識が低く、利用しにくい状況にあることが明らかになった。銀行や金融相談所を利用するよりも、非公式で搾取的な金融業者や金貸しに大きく依存している。インド政府とインド準備銀行(Reserve Bank)の金融包摂計画は部族の村において、金融リテラシー、生活水準の向上、持続可能で多様な生活プロジェクトの構築、教育・医療施設の改善の点で実現されていない。
 

備考(Remarks)  

2022  Dalits and Tribals of India: The Most Vulnerable Groups during Covid-19  単著   
宗教研究  , 日本宗教学会   , 95巻別冊   , pp. 321~322 (2p.)  , 2022/1    

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2022  Ecological Well-being from the Viewpoint of the Hindu Religion  単著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , vol. 23  , pp. 73-85 (13p.)  , 2022/1   

概要(Abstract) Aspects of the Hindu religion can inspire human society to preserve, protect, and nurture the earth’s environment to restore imbalance and decrease the alarming number of natural disasters. This paper presents the teachings of Hindu religion which have celebrated and consecrated the inter-relatedness of the human world to the non-human world, reminding us of our delicate and inescapable partnership with air, land, water, and fellow living beings in the Universe. This paper also enumerates various sacred rituals and rites in Hinduism which have shown the close intimacy and inescapable relationship that nature, human beings, and Gods share. Hinduism can help spiritualize the ecology movement and reconnect it with our ancient sense of sacred Mother Earth. On the other hand, this paper also describes the various irresponsible acts occurring in the Hindu festivals and rituals which lead to pollution and ecological crises.

(要旨)
ヒンドゥー教の考え方は人間社会に地球環境の保全、保護、育成を促し、地球環境の不均衡を是正し、憂慮すべき自然災害の数を減少させることができる。本稿は、人間界と非人間界の相互関係を称え、神聖なものとしてきたヒンドゥー教の教えを紹介し、空気、大地、水、そして宇宙に生息する仲間である生き物との繊細で避けることのできない相互関係を考察し、更に、ヒンドゥー教の自然と人間と神が共有する親密で避けられない関係であることを示す様々な神聖な儀式や祭祀を明らかにする。ヒンドゥー教は環境を守るための行動と霊的なものとし、古代の神聖な母なる大地に対する感覚へ結びつける。その一方で、その祭りや儀式において、汚染や生態系の危機に繋がる様々な無責任な行為が行われていることについても考察する。
 

備考(Remarks)  

2021  インドのマルチ・カースト社会における社会的調和促進のためのサマトゥアプラム(平等村)イデオロギーの評価 ― インド・タミール州ティルパットゥル地区 ベンガラプラムペリヤール サマトゥアプラムの事例から―  単著   
アカデミア 人文・自然科学編   , 南山大学  , 第22 号  , pp. 183〜199 (17p.)  , 2021/6    

概要(Abstract)
カースト制度のもとでは身分の低い人々に対する社会的差別が依然として存在している。カースト制度による空間的不平等が見られる。例えば、同じ村の中でも低いカースト身分に属する人々は不便な所に住み、身分の高い人々は便利な場所に住んでいる。社会改革主義者の影響で、南インドのタミルナードゥ州では州全体で1997 年から政府によるサマトゥアプラム(「平等村」)という名の住宅制度が導入された。この無料の住宅制度の理念は異なるカースト身分の人々が同じ空間を共有しながら共に暮らすことである。本稿では、この平等村に住んでいる人々が異なるカースト身分の人々と差別をすることなく、調和のある暮らしを送っているか等、この平等村の目的が達成されているか、その影響と効果について分析を行った。
 

備考(Remarks)  

2021  The Impact of Migration on the Socio-economic Development of Migrants: A Case Study on the Migrants of Oraon Tribe in Pune, India   共著   
Academia, Humanities and Natural Sciences   , Nanzan University  , 22  , pp. 201~219 (19p.)  , 2021/6    

概要(Abstract) Labour mobility is one of the key features of economic development and its characteristics are closely tied with the nature of this development. The present study indicates that the migration of the Oraon tribe of Chhota Nagpur, India, has economically gained more from labour migration. This labour migration brought out significant changes in the socio-economic status of the labour migrants in terms of higher income and savings. Most of the labour migrant households enjoyed a higher economic status in the village which was mainly due to remittances that they earned in the destinations of migration. Remittances were mostly used by members of the households for consumption and to support education of the children. Overall, labour migration in the lives of the Oraon tribe of Chhota Nagpur in Pune has made a major contribution towards the economic emancipation of the migrants, the labour migrants’ households and the rural areas. From the field study, it is observed that until and unless there is an improvement in the rural poor’s economic status and resources and agriculture becomes profitable and viable, there can be no stopping of labour migration to other regions in search of employment.

(要旨)
労働の移動は経済的発展の重要な特徴の一つであり、その特性は発展の性質と密接に結びついている。本研究では、インドのチョッタ・ナグプルのオラオン部族が労働者の移動により、経済的に多くの利益を得ていることを明らかにした。この労働者の移動は、所得や貯蓄という点で、労働者の社会的経済的地位に大きな変化をもたらした。労働者の家族の多くは主に移動先での送金により、村での経済的地位が高くなった。送金のほとんどは家族の消費や子どもの教育費に費やされた。プネ市のチョッタ・ナグプルのオラオン部族の労働の移動により、労働者やその家族、農村地域は経済的に向上したと言える。現地調査から、農村地域の貧困層の経済的地位と資源が改善され、農業が有益で実行可能とならない限り、雇用を求めた他の地域への労働の移動を止めることはできないことがわかった。
 

備考(Remarks)  

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学術関係受賞
年度
Year
受賞学術賞名
Name of award
受賞対象となった研究/業績/活動等
Activity for which award given
受賞年月(日)
Date
授与機関
Award presenter
2006  JITTENDAR RODRICKS GOLD MEDAL  First rank in the Master's Degree in the Academic Year 2004-2005  2006年03月01日 
Madras Christian College, University of Madras, India 

備考(Remarks)  

2005  GAJJALA SUNDARA RAO PRIZE  First Rank in the Master's Degree in the academic year 2003-2004  2005年04月01日 
Madras Christian College, University of Madras, India 

備考(Remarks)  

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研究発表
年度
Year
題目又はセッション名
Title or Name of Session
細目
Authorship
発表年月(日)
Date
発表学会等名称 Name, etc. of the conference at which the presentation is to be given, 主催者名称 Organizer, 掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.
2023  Vulnerability of Narikuravar Communities: A Survey on the Socio-economic Challenges of the Narikuravar Community in Idhaya Nagar, Tamil Nadu, India  単独  2023/09/23 
日本南アジア学会第 36 回全国大会 (JASAS 36th Annual Conference)  , 神戸大学 (Kobe University)   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2022  Role Model for Sustainable Social Development with a Special Reference to Samathuvapuram   単独  2022/09/09 
International Conference on Sustainable Social Development in India  , Sacred Heart College, Tirupattur, Tamil Nadu, INDIA   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2021  インドのマルチ・カースト社会における社会的調和促進のためのサマトゥアプラム(平等村)イデオロギーの評価   未設定  2021/10/10 
日本南アジア学会  , 専修大学 Zoomによるオンライン開催   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2021  Dailts and Tribals: The Most Vulnerable Groups during COVID-19   単独  2021/09/07 
日本宗教学会  , 関西大学(オンライン開催)   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2020  The Hazards of Continuing Hereditary Occupations (Kula Thozhil): A Study on the Identity and Occupation of an Arunthathiyar Community in Tamil Nadu, India.  未設定  2020/10/04 
日本南アジア学会  , 日本南アジア学会 オンライン開催   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2020  An Evaluation on Samathupuram (Model village of Equality) in Tamil Nadu in Promotion of Social Harmony   未設定  2020/09/20 
日本宗教学会   , 第79回学術大会 オンライン   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2020  Inevitability for Inter-religious Dialogue: A comparative study between Japan and India  未設定  2020/09/08 
Witness to the Word Forum, Online Conference  , Holy Name University, Philippines   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2019  パネル: 娯楽メディアと宗教表象 ーインド映画に現れた宗教世界を中心に ー インド映画『ボンベイ』における ヒンドゥー・ムスリム間の宗教的暴力の分析  未設定  2019/09/15 
日本宗教学会  , 日本宗教学会 第78回学術大会   帝京科学大学   

概要(Abstract)  

備考(Remarks)  

2019  The contribution of Tamil Culture towards World Civilization  未設定  2019/08/26 
International Conference on Culture and Civilization  , Sacred Heart College, Thirupattur, Tamil Nadu, India   

概要(Abstract) Tamil Culture, Classical languages and its contribution to world civilization 

備考(Remarks)  

2019  Inter-cultural similarities and differences between Japanese and Indian Cultures - Special focus on Indo-diffused traits in Japan  未設定  2019/08/08 
Dialetic Seminar Forum  , Department of Philosophy, Madras Christian College, University of Madras, Chennai   

概要(Abstract) Cross-cultural similarities, cultural diffusion, psychic unity of human person 

備考(Remarks)  

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研究助成
年度
Year
助成名称または科学研究費補助金研究種目名
Name of grant or research classification for scientific research funding
研究題目
Research Title
役割(代表/非代表)
Role
助成団体
Granting body
助成金額
Grant amount
2019  科学研究費補助金  新興中間層の台頭とインド映画の新局面-新ジャンルの成立と映画産業の変貌を焦点に- 
代表者  文部科学省   

研究内容(Research Content)  

備考(Remarks) 2019~2022 

2018  南山大学パッヘ研究奨励金I-A-1  Samathuvapuram in Tamil Nadu: An Idea and Structure of Social Justice and Equality 
     

研究内容(Research Content)
Historically, social inequalities have persisted in the caste Hindu structure and they continue even now in different parts of the Indian sub-continent to this day. Caste discrimination has existed not only in the form of social hierarchy but also in the location of habitations. Sheltering patterns of the so-called untouchables were kept away to keep them separated from the mainstream society which led to denial of all civic amenities and other services which were available to the rest. However, several social movements had attempted to eradicate these inequalities, but they had not produced the expected results over the period.

Since independence, both the Union and State Governments have initiated several measures to establish the social equality among the different social groups/communities. These measures could be classified into two broad categories-protective and promotional. The protective measures include several constitutional safeguards, acts and ordinances. 

The promotional measures consist of several specific schemes and programmes. Broadly speaking, the former is an indirect one and the latter direct one. However, several studies found that the protective measures had not produced the expected results, while the promotional measures also had failed to establish equality among the different social groups. 

However, the DMK government had initiated housing policies, where all the communities could live together in the village without any discrimination and share all the civic and other infrastructure facilities. Lower caste, higher caste and those who are ‘in-between’ must live together in equal comfort, self-respect, and above all with dignity, mutual respects and interaction. 
Thus ‘social equality’, which is a fundamental need to establish equality in the caste-ridden society, could be attempted through the housing schemes. M. Karunanithi, the then Chief Minister of Tamil Nadu, launched one such housing scheme to establish social equality through spatial equality by the creation of model villages called Samathuvapurams. Samathuvapuram housing scheme was introduced in 1997 to establish one hundred Samathuvapurams in different parts of Tamil Nadu. The idea behind the scheme is the creation of model villages in rural areas with free housing and other facilities wherein people of different castes and religions can live together and share civic amenities and services without any caste discrimination / differential treatment. 

The aim of the research would be
1. Is the purpose of the Samathuvapuram achieved?
2. How far is the equality among the people of different castes in samathuvapuram realized?
3. What are the positive things that help them to live a harmonious life?
4. What are the challenges faced in the Samathuvapuram?
 

備考(Remarks)  

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教育活動
年度
Year
タイトル
Title
内容等
Content
活動期間
Period of Activities
2019  南山学会幹事 

南山学会幹事 

2019年4月〜2021年3月 
2018  宗教教育委員会 

宗教委員会委員 

2018年から現在まで 
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研究活動/社会的活動
年度
Year
活動名称
Name of activities
活動期間
Period of Activities
2022  在日インド人の生活に関する 文化人類学的調査  022年8月10日から8月17日 

活動内容等(Content of Activities) 2022年8月10日から8月17日までの間、人文学部人類文化の学生さん達と東京・横浜で在日インド人を対象にしたフィールドワーク調査を「在日インド人の生活」「宗教観」「在日インド人の子供の教育」という3つのテーマでアンケート調査・面接・研究を行った。 

2019  地域の文化と歴史(南アジア) の授業教材作成   

活動内容等(Content of Activities) 地域の文化と歴史(南アジア) の授業教材作成 Power Point 

2018  キリスト教センター   

活動内容等(Content of Activities) キリスト教センターで学生・一般向けの英会話レッスンと学習支援を担当しています。
 

2018  キリスト教概論 教材作成   

活動内容等(Content of Activities) キリスト教概論の授業の教材作成 Power Point 

2018  宗教論 教材作成   

活動内容等(Content of Activities) 宗教論 教材作成 Power Point 

2017  授業教材 - 異文化コミュニケーション<国際科目群   2017年9月〜11月 

活動内容等(Content of Activities) 異文化コミュニケーションの授業のPower Pointの作成 

2017  学会   

活動内容等(Content of Activities) 東洋大学南で行われたアジア学会
 

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著書・学術論文に関する統計情報
年度
Academic Year
学術研究著書の件数
No. of Academic Books
学会誌・国際会議議事録等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles in Journals/Int'l Conference Papers
学内的な紀要等に掲載された学術論文の件数
No. of Academic Articles Pub'd in University Bulletins
学会受賞等の受賞件数
No. of Academic Awards Received
国際学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at Int'l Academic Conferences
国際学会での研究発表の件数
No. of Presentations of Papers at Int'l Academic Conferences
国内学会でのゲストスピーカーの件数
No. of Times as Guest Speaker at National Academic Conf.
国内学会での研究発表の件数
No. of Papers Presented at National Academic Conf.
2022 
2021 
2020 
2019 
2018 
2016 
2015 
2014 
2002   
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2023/09/24 更新