研究者詳細

著書
分割表示   全件表示 >>

29 件中 1 - 10 件目

年度
Year
著書名
Title of the books
著書形態
Form of Book
NeoCILIUS
   請求番号/資料ID
Request No
出版機関名 Publishing organization,判型 Book Size,頁数 No. of pp.,発行年月(日) Date
2019  第二言語習得研究モノグラフシリーズ4 第二言語習得研究の波及効果 コアグラマーから発話まで(白畑知彦・須田孝司共編)  共著   
くろしお出版  , 未設定  , 232  , 2020/3   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 第5章「日本留学前後に見られる日本語を話す力の発達―プロフィシェンシー(言語運用能力)と流暢性―」 pp.129-157. 

2019  Reconceptualizing connections between language, literacy, and learning (Sangeeta Bagga-Gupta, Anne Golden, Lars Holm, Helle Pia Laursen, Anne Pitkanen-Huhta eds.)  未設定   
Springer Nature  , 未設定  , 279  , 2019/12   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Iwasaki, N. & Kumagai, Y. "'Making it your own by adapting it to what's important to you': Plurilingual critical literacies to promote L2 Japanese users' sense of ownership of Japanese" pp.165-186 

2019  Study abroad, second language acquisition and interculturality (M. Howard ed.)  共著   
Multilingual Matters  , 未設定  , 281  , 2019/08   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Iwasaki, N. "Chapter 10 Individual differences in study abroad research: Sources, processes and outcomes of development in language, culture and personhood" pp. 237-262.  

2019  Ideophones, Mimetics and Expressives (K. Akita & P. Pardeshi eds.)  未設定   
John Benjamins Publishing Company  , 未設定  , 325 p.  , 2019   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Iwasaki, N. & Yoshioka, K. "Chapter 11. Iconicity in L2 Japanese speakers’ multi-modal language use: Mimetics and co-speech gesture in relation to L1 and Japanese proficiency" pp. 265-302.  

2018  移動とことば (川上郁雄・三宅和子・岩﨑典子 共編)  未設定   
くろしお出版  , 未設定  , 304 p.  , 2018   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 第1章「「ハーフ」の学生の日本留学―言語ポートレートが示すアイデンティティ変容とライフストーリー」pp.16-38,
大塚愛子・岩﨑典子 第9章「国境を超えたあるろう者のライフストーリー ―ろう者にとっての「移動」と「ことば」」pp. 273-293. 

2017  The Grammar of Japanese Mimetics: Perspectives from structure, acquisition and translation (N. Iwasaki, P. Sells, & K. Akita eds.)  未設定   
Routledge  , 未設定  , 240 p.  , 2017   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Chapter 7 “Grammar of Japanese mimetics used by English and Korean learners of L2 Japanese in KY Corpus interviews: Does L1-L2 similarity help?”, pp. 148-171.
Chapter 9 “Use of mimetics in motion event descriptions by English and Korean learners of L2 Japanese: Does language typology make a difference?”, pp. 193-218.  

2017  オノマトペの謎 –ピカチュウからモフモフまで− (窪薗晴夫 編)  未設定   
岩波書店  , 未設定  , 165 p.  , 2017   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) 第5章「外国人は日本語のオノマトペを使えるの?」、
コラム「オノマトペと翻訳」、pp.87-102 (16 p.) 

2016  Multiliteracies in World Language Education (Y. Kumagai, A. López-Sánchez, & S. Wu eds.)  未設定   
Routledge  , 未設定  , 244 p.  , 2016   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Kumagai, Y. & Iwasaki, N. "Chapter 5 Reading words to read worlds: A genre-based critical multiliteracies curriculum in intermediate/advanced Japanese language education”pp. 107-131.
Brown, L., Iwasaki, N., & Lee, Keunyouong “Chapter 7 Implementing Multiliteracies in the Korean classroom through visual media”, pp. 158-181. 

2016  Theory, Research and Pedagogy in Learning and Teaching Japanese Grammar (A. G. Benati & S. Yamashita eds.)  未設定   
Palgrave Macmillan  , 未設定  , 222 p.  , 2016   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) Chapter 7 “Grammar for reading Japanese as a second language: Variation of stance expressions using to omou in different written registers”, pp. 157-186 

2016  The Routledge Intermediate-Advanced Japanese Reader: A Genre-based Approach to Reading as a Social Practice [ジャンル別日本語:日本をクリティカルに読む]  未設定   
Routledge  , 未設定  , 250 p.  , 2015   

概要(Abstract)  

備考(Remarks) co-authored with Yuri Kumagai 

Page: [<<PREV] [1] [2] [3] [NEXT>>]