氏名 Name |
佐々木 美裕 ( ササキ ミヒロ , SASAKI Mihiro ) |
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所属 Organization |
理工学部データサイエンス学科 |
職名 Academic Title |
教授 |
個人または研究室WebページURL URL |
http://www.ss.nanzan-u.ac.jp/~mihiro/ |
専攻分野 Area of specialization |
オペレーションズ・リサーチ |
学会活動 Academic societies |
日本オペレーションズ・リサーチ学会会員(1993.11-現在に至る) |
著書・学術論文数 No. of books/academic articles |
総数 total number (61)
著書数 books (0) 学術論文数 articles (61) |
学校名 Univ. |
卒業年月(日) Date of Graduation |
卒業区分 Graduation Classification2 |
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南山大学経営学部情報管理学科 | 1990年03月 | 卒業 |
大学院名 Grad. School |
修了課程 Courses Completed |
修了年月(日) Date of Completion |
修了区分 Completion Classification |
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京都大学大学院工学研究科数理工学専攻 | 博士後期課程 | 1998年03月 | 単位取得満期退学 |
南山大学大学院経営学研究科経営学専攻 | 博士前期課程 | 1995年03月 | 修了 |
学位区分 Degree Classification |
取得学位名 Degree name |
学位論文名 Title of Thesis |
学位授与機関 Organization Conferring the Degree |
取得年月(日) Date of Acquisition |
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博士 | 博士(情報学) | Studies on Location Problems in a Hub-and-Spoke Network | 京都大学大学院 | 2004年01月 |
修士 | 修士(経営学) | 南山大学大学院経営学研究科経営学専攻博士前期課程 | 1995年03月 | |
学士 | 経営学士 | 南山大学経営学部情報管理学科 | 1990年03月 |
長期研究/短期研究 Long or Short Term research |
研究課題名 Research Topic |
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長期研究 | ネットワーク上の施設配置問題に関する応用研究 |
概要(Abstract) さまざまなネットワーク上の施設配置問題について,実用性を重視したモデルの作成および解法の研究 |
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短期研究 | 競合型ハブ・ネットワークデザインモデルの研究 |
概要(Abstract) 他社との競合があるマーケットにおいて,ハブを中心とするネットワークの最適設計を行うネットワークデザインモデルの定式化とその解法を提案する. |
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短期研究 | 航空ネットワーク設計モデルの研究 |
概要(Abstract) 地域の特性を考慮した航空ネットワークの最適設計モデルの提案を行う.特に,アジア地域や日本国内の航空ネットワーク設計を中心に研究を進める. |
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短期研究 | センサネットワークの最適構成に関する研究 |
概要(Abstract) センサのバッテリ容量に限界があることを考慮した効率のよいクラスタリング法を提案する. |
年度 Year |
論文題目名 Title of the articles |
共著区分 Collaboration Classification |
NeoCILIUS 請求番号/資料ID Request No |
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掲載誌名 Journal name,出版機関名 Publishing organization,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date | |||
2023 | Passengers' multiple choices on OD paths in a point-to-point airline network design | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2023 , 42-47 , 2023/06 | |||
概要(Abstract) we propose two airline network design problems based on point-to-point transit system to analyze how passengers’ choices on travel paths affect an optimal network. One assumes passengers’ multiple choices; i.e., passengers are distributed over all available paths from origin to destination, while the other assumes passengers’ single choice; i.e., passengers are concentrated on an available path. From computational experiments, we observe that the relatively drastic change in market share in the former model and that the network in the latter model tends to actuate more passengers. |
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備考(Remarks) Jinha Hibino, Shungo Koichi, Mihiro Sasaki (査読付き国際会議議事録) |
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2022 | Cooperation and competition to design a point-to-point airline network under regulation for a new entry | 共著 | |
Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing , The Japan Society of Mechanical Engineers , 16/4 , JAMDSM0044 , 2022/10 | |||
概要(Abstract) In this paper, we propose a point-to-point airline network design model where a new company plans to enter a market to maximize its revenue under a regulation. The presented model prevents the entrant company from developing a route that may drastically reduce the existing company’s revenue. Under this restriction, the entrant company considers cooperation and competition with the existing companies when entering the market. We use a hub connection cost, which is the required cost for passengers when they transfer to other routes, to represent various levels of cooperation. Small hub connection cost means cooperative relations between the companies. We also incorporate the path’s attractiveness that shows how attractive it is for passengers, depending on the hub connection cost and how it detours compared to a non-stop path between the origin and destination of the path. If a path is not sufficiently attractive, passengers do not use it, which causes revenue reduction. Hence the entrant company requires to find an optimal strategy, i.e., cooperative or competitive relations to be developed with the existing company, to maximize its revenue. We formulate the model as a 0-1 integer programming problem and obtain optimal solutions using optimization software. From computational results using the standard CAB hub location data set, we observe that the results greatly depend on the existing company’s network; however, cooperative relations and a certain de-regulation achieve the total revenue increase by developing an attractive network. |
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備考(Remarks) Jinha Hibino, Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki (査読付き論文) |
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2021 | Prototype of a Classroom Assignment Support System -A Case Study at Nanzan University- | 共著 | |
Journal of Japan Industrial Management Association , 日本経営工学会 , 72/4E , 304-316 , 2022/01 | |||
概要(Abstract) In many universities, the schedule for assigning classrooms to classes is often performed manually by staff. With the constraints such as classroom quipment, classroom capacity, number of students taking the classes, and requirements of professors and students for the classes, manually solving the classroom assignment problem is a complex and time-consuming task. Therefore, we present a classroom assignment support system that solves the problem using a network flow model. The proposed system can be used to provide an assignment that satisfies the conditions and requirements in a short time and reduces the workload of the staff. |
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備考(Remarks) Aino Ohnishi, Atsuo Suzuki, Mihiro Sasaki (査読付き論文) |
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2021 | On the integrality gap of a point-to-point based airline network design problem | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2021 , 75-79 , 2021/06 | |||
概要(Abstract) Given m as the number of flight arcs provided by an airline company, a point-to-point based airline network design problem (PPANP) gives, as its optimal solution, an airline network of m flight arcs that allows the company to capture as any passengers as possible. This paper shows that the integrality gap of PPANP as an integer programming problem can be quite large for instances with some property even if not a few variables are fixed to be zero. This observation means that the branch and bound method has to make a deep search tree, and hence it takes a very long time to solve PPANP. We also propose a practical algorithm based on a greedy property of PPANP. |
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備考(Remarks) Shungo Koichi, Mihiro Sasaki, Jinha Hibino (査読付き国際会議議事録) |
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2021 | Point-to-point airline network design under cooperation and competition | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2021 , 124-129 , 2021/06 | |||
概要(Abstract) In this paper, we propose an airline network design model in the case that an new entrant company is planning to enter a market where other airline companies have already provided route operations. We incorporate both competition and cooperation with the existing companies into the model to analyze how the two factors affect an optimal network. From computational experiments, we observe that the results depend on the existing company's network; however, moderate cooperation with the competitor makes additional revenue to each company. |
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備考(Remarks) Jinha Hibino, Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki (査読付き国際会議議事録, The Best Paper Award in Scheduling Practice 受賞論文) |
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2019 | Robust p-hub median problems | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2019 , Scheduling Society of Japan , 58-63 , 2019/07 | |||
概要(Abstract) In this paper, we consider a robust p-hub median problem where the OD (origin-destination) flow is unknown. The majority of hub location models in the literature assume that all data are deterministic and known; however, the hub location decision should be made from a strategic perspective considering future demand change because it costs a lot of money to change later. From these observations, we apply robust optimization approach to the fundamental p-hub median problem that is the basis of various hub location models proposed in the last three decades. The numerical examples using two data sets including commonly used CAB data set show a rather small impact on the hub network structures. |
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備考(Remarks) Mihiro Sasaki, Takehiro Furuta, Akihiro Hattori (査読付き国際会議議事録) |
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2018 | 大学におけるクォーター制に対応した教室割り当て問題-南山大学を例として- | 共著 | |
南山大学紀要『アカデミア』理工学編 , 南山大学 , 第19巻 , 39-47 , 2019/03 | |||
概要(Abstract) クォータ制を導入した大学における授業の教師割り当てを求める問題を0-1整数計画問題として定式化し, 南山大学の授業データを用いて計算実験を行った. その結果, 1クォータ分の教室割り当てを約2秒で求めることができた. 手作業による教室割り当て作業には2 クォータ分で35時間程度を要していることから, 提案するモデルを用いることによって大幅に作業時間を削減できる可能性があることを示した. |
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備考(Remarks) 古澤美鈴, 佐々木美裕 |
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2018 | Modeling and analysis with real-world data for global production planning and location of automobile assembly plants | 共著 | |
Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing , 12/3 , 2018/07 | |||
概要(Abstract) The management of the automobile industry has changed recently because of the influence of the financial crisis and the industrial boom in developing countries such as Brazil, Russia, India, and China (BRICs). In this paper, we consider a global automobile-production optimization problem (GAPOP), which we model as a mixed integer programming (MIP) problem. The GAPOP determines global production bases and transportation plans to minimize the total cost of production, transportation, and facilities. It is a unified model that contains the facility location, production planning and transportation problems. We analyze the model for instances generated from real-world data with up to 20 production bases and 133 importing countries for the 18 years from 1997 to 2014. The computational results show that near-optimal solutions to our model are close to the present real-world situation. We also analyze our model with various parameter settings and observe from the results that, at each production base, changes in the number of production lines are affected mainly by labor and material costs. In addition, the proportion of each automobile type when allocating production is influenced by the material costs of all automobile types and the demands of nearby importing countries. Our model is expected to be of use to the automobile industry for making forecasts. |
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備考(Remarks) Kie Funahashi, Wei Wu, Yannan Hu, Hiromichi Goko, Mihiro Sasaki, Mutsunori Yagiura (査読付き論文) |
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2017 | Online product shipping using heuristic algorithms based on column generation | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2017 , Scheduling Society of Japan , 133-140 , 2017/06 | |||
概要(Abstract) In this paper, we consider a product shipping problem (PSP). Given a period and a set of products, each with a weight, a release date, and a due date, the PSP calls for product shipping to be planned between a fixed origin–destination pair so as to minimize the total shipping cost. Given several types of boxes with different sizes and shipping costs, packing several products into one larger box may lead to cheaper shipping costs than sending them separately in smaller boxes. The online PSP is a problem with an online constraint that requires a decision to be made for each day without knowing about future requests or being able to change boxes that have already been packed and shipped. For the online PSP, we propose column-generation-based algorithms with six different criteria incorporating ideas such as iterative surplus reduction and heuristic column generation. Computational results show that the proposed algorithms with one of the six criteria called “regret with cost of remaining capacity” obtain high-quality solutions with average gaps about 3% over all the tested instances. |
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備考(Remarks) Mayu Ito, Wei Wu, Yannan Hu, Hiromichi Goko, Mihiro Sasaki, Mutsunori Yagiura (査読付き国際会議議事録) |
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2017 | A mathematical model for vehicle movements scheduling in a large parking lot | 共著 | |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2017 , Scheduling Society of Japan , 158-161 , 2017/06 | |||
概要(Abstract)
In this paper, we consider a large-sized parking lot packed with vehicles in which all the vehicles leave there almost simultaneously. We propose a mathematical model to obtain a schedule for each leaving vehicle so as to minimize the time till the last vehicle leaves the parking lot. The schedule is presented by specifying a position of each vehicle by time unit. Such a system optimization solution may not be acceptable for individuals; however, it may give us a finding to |
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備考(Remarks) Takamori Ukai, Mihiro Sasaki (査読付き国際会議議事録) |
年度 Year |
題名等 Titles |
カテゴリ Category |
細目 Authorship |
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掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos.,発行年月(日) Date | |||
2006 | 都市のOR研究会 | 報告 | その他 |
日本OR学会2007年春季研究発表会 , 日本OR学会 , 98-99 , 2007/03 | |||
概要(Abstract) 2000年4月以降,筑波大学と南山大学で開催してきた「都市のOR」ワークショップについて、研究活動報告を行った. |
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備考(Remarks) 腰塚武志(発表者),伏見正則,大澤義明,鈴木敦夫,佐々木美裕 |
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2006 | 私のOR近時雑録 | 寄稿 | 単著 |
オペレーションズ・リサーチ , 日本OR学会 , 51/7 , 412-415 , 2006/07 | |||
概要(Abstract)
特集「21世紀を最適化する女性たち」にあたり,寄稿. |
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備考(Remarks) |
年度 Year |
受賞学術賞名 Name of award |
受賞対象となった研究/業績/活動等 Activity for which award given |
受賞年月(日) Date |
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授与機関 Award presenter |
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2021 | ISS2021 Best Paper Award for Scheduling Practice | Point-to-point airline network design under cooperation and competition | 2021年06月27日 |
スケジューリング学会 | |||
備考(Remarks) 受賞者: Jinha Hibino, Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki |
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2017 | スケジューリング学会 学術賞 | 論文: Online product shippng using heuristic algorithms based on column generation | 2017年09月23日 |
スケジューリング学会 | |||
備考(Remarks) 受賞者:伊東真由, 呉偉, 胡艶楠, 郷古浩道, 佐々木美裕, 柳浦睦憲 |
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2009 | FIT2009論文賞 | An LP-Based Heuristic Algorithm for the Node Capacitated In-Tree Packing Problem | 2009年09月03日 |
情報処理学会 | |||
備考(Remarks) 田中勇真, 佐々木美裕, 柳浦睦憲 |
年度 Year |
題目又はセッション名 Title or Name of Session |
細目 Authorship |
発表年月(日) Date |
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発表学会等名称 Name, etc. of the conference at which the presentation is to be given, 主催者名称 Organizer, 掲載雑誌名等 Publishing Magazine,発行所 Publisher,巻/号 Vol./no.,頁数 Page nos. | |||
2023 | Passengers' multiple choices on OD paths in a point-to-point airline network design | 共同 | 2023/06/24 |
Proceedings of International Symposium on Scheduling 2023 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) |
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2022 | ポイント・トゥ・ポイント型航空ネットワーク設計に対する利⽤者 配分の導⼊ | 共同 | 2023/03/08 |
日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会 , 2023年春季研究発表会アブストラクト集 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 2-E-6 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) 日比野尋伯(発表者), 小市俊悟, 佐々木美裕 |
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2021 | 新規参⼊制約下における協⼒と競合を考慮した航空ネッ トワーク設計モデル | 共同 | 2022/03/17 |
⽇本オペレーションズ・リサーチ学会2022年春季研究発表会 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 2022年春季研究発表会アブストラクト集 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 1-C-2 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) ⽇⽐野尋伯(発表者), ⼩市俊悟, 古⽥壮宏, 佐々⽊美裕 |
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2021 | Combination of cooperation and competition to design point-to-point airline networks | 共同 | 2021/10/26 |
INFORMS Annual Meeting 2021 , INFORMS , p. 29 | |||
概要(Abstract) We propose a point to point airline network design problem when a new company plans to enter a market where other airline companies have already provided flight services. We incorporate both cooperation and competition with the existing companies by introducing a parameter representing the ease of transfer to other companies' flight services. We solve the proposed model with different parameters. From computational experiments, we observe that moderate cooperation with the competitor makes additional revenue to each company. |
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備考(Remarks) Jinha Hibino (speaker), Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki |
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2021 | Point-to-point airline network design under cooperation and competition | 共同 | 2021/07/09 |
International Symposium on Locational Decisions (ISOLDE XV) , p. 32 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) Jinha Hibino (speaker), Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki |
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2021 | Point-to-point airline network design under competition combined with cooperation | 共同 | 2021/06/27 |
International Symposium on Scheduling 2021 , Scheduling Society of Japan , Proceedings of International Symposium on Scheduling 2021 , Scheduling Society of Japan , 124-129 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) Jinha Hibino (speaker), Shungo Koichi, Takehiro Furuta, Mihiro Sasaki |
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2021 | On the integrality gap of a point-to-point based airline network design problem | 共同 | 2021/06/26 |
International Symposium on Scheduling 2021 (ISS2021) , Scheduling Society of Japan , Proceedings of International Symposium on Scheduling 2021 , Scheduling Society of Japan , 75-79 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) Shungo Koichi (speaker), Mihiro Sasaki, Jinha Hibino |
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2020 | 協力と競合を考慮した新規参入航空会社のネットワーク設計モデル | 共同 | 2021/03/06 |
第48回日本オペレーションズ・リサーチ学会中部支部研究発表会 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会中部支部 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 第48回中部支部研究発表会アブストラクト集 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会中部支部 , 12-1 - 12-4 | |||
概要(Abstract) ⽇⽐野尋伯(発表者), 佐々⽊美裕 |
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備考(Remarks) |
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2020 | 協⼒と競合を考慮した新規参⼊航空会社のネットワーク設計モデル | 共同 | 2021/03/02 |
⽇本オ ペレーションズ・リサーチ学会2021年春季研究発表会 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 2021年春季研究発表会アブストラクト集 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 1-C-6 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks) ⽇⽐野尋伯(発表者), 佐々⽊美裕 |
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2019 | 路線の開設による航空ネットワーク設計問題 | 共同 | 2020/03/12 |
⽇本オ ペレーションズ・リサーチ学会2020年春季研究発表会 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 2020年春季研究発表会アブストラクト集 , 日本オペレーションズ・リサーチ学会 , 2-D-7 | |||
概要(Abstract) |
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備考(Remarks)
佐々⽊美裕, 古田壮宏 |
年度 Year |
助成名称または科学研究費補助金研究種目名 Name of grant or research classification for scientific research funding |
研究題目 Research Title |
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役割(代表/非代表) Role |
助成団体 Granting body |
助成金額 Grant amount |
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2023 | 科学研究費補助金 | 公共施設の統廃合において公平性の高いアクセスを実現する数理モデルの開発とその応用 | |
非代表 | 日本学術振興会 | 500,000円 | |
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2023 | 南山大学パッヘ研究奨励金I-A-2 | 時空間上の公平性を考慮した輸送・交通ネットワーク設計モデルの研究 | |
研究代表者 | 100,000円 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2022 | 科学研究費補助金 | 公共施設の統廃合において公平性の高いアクセスを実現する数理モデルの開発とその応用 | |
非代表 | 日本学術振興会 | 500,000円 | |
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2021 | 科学研究費補助金 | 公共施設の統廃合において公平性の高いアクセスを実現する数理モデルの開発とその応用 | |
非代表 | 日本学術振興会 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2021 | 南山大学パッヘ研究奨励金I-A-1 | 多様な需要変動に適応可能な航空ネットワークの設計と運用 | |
代表 | 1,000,000円 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2020 | 科学研究費補助金 | 公共施設の統廃合において公平性の高いアクセスを実現する数理モデルの開発とその応用 | |
非代表 | 日本学術振興会 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2019 | 科学研究費補助金 | 公共施設の統廃合において公平性の高いアクセスを実現する数理モデルの開発とその応用 | |
非代表 | 日本学術振興会 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2019 | 南山大学パッヘ研究奨励金I-A-2 | 乗り換えコストを考慮した新規参入航空会社のネットワーク最適化モデル | |
研究代表者 | 300,000円 | ||
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2019 | 科学研究費補助金 | 混雑と遅延に頑健な輸送・交通ネットワーク設計に関する研究 | |
研究代表者 | 日本学術振興会 | 1,700,000円 | |
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
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2018 | 科学研究費補助金 | 混雑と遅延に頑健な輸送・交通ネットワーク設計に関する研究 | |
研究代表者 | 日本学術振興会 | 1,950,000円 | |
研究内容(Research Content) |
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備考(Remarks) |
年度 Year |
タイトル Title |
内容等 Content |
活動期間 Period of Activities |
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2023 | 学生の受賞 |
古屋宗麿: 第51回日本オペレーションズ・リサーチ学会中部支部研究発表会 学生論文賞優秀賞, 論文題目「時間拡大ネットワークを用いた信号制御則の最適化」, 2024年3月2日受賞. |
2024/03/02 |
2018 | 研究会発表指導 |
「都市のOR」ワークショップ2018および日本OR学会第46回中部支部研究発表会にて、指導学生がおそれぞれ1名ずつ研究発表を行うにあたり、発表資料作成、および、口頭発表の指導を行った。 |
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2016 | 研究会発表指導 |
「都市のOR」ワークショップで指導学生1名が研究発表を行うにあたり、発表資料作成、および、口頭発表の指導を行った。 |
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2015 | 講義資料の作成 |
学科必修実習が3年次科目から2年次科目へと変更になったことに伴い、システム数理実習の講義資料を2年次生向けに再構成し、WebClass上で公開した。 |
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2015 | 研究会発表指導 |
「都市のOR」ワークショップで指導学生2名が研究発表(日本語、英語)を行うにあたり、発表資料作成、および、口頭発表の指導を行った。 |
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2014 | 学生の受賞 |
山之内亮介: 日本オペレーションズ・リサーチ学会 2014年度学生論文賞, 論文題目「連結制約と被覆制約を持つ施設配置問題に対する発見的解法」, 2014年8月28日受賞. |
2014/08/28 |
2013 | 学生の受賞 |
小野内雄一: 第41回日本オペレーションズ・リサーチ学会中部支部研究発表会 学生論文賞優秀賞, 論文題目「大学の定期試験時間割編成システムの試作」, 2014年3月15日受賞. |
2014/03/15 |
2006 | 教育方法の実践例 |
・数学演習I・II |
2006/04/01~2008/01/31 |
年度 Year |
活動名称 Name of activities |
活動期間 Period of Activities |
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2016 | 講演 | 2017/03/23 |
活動内容等(Content of Activities) 「集中制御型センサネットワークの最適化モデル」, 電子情報通信学会総合大会 基礎・協会ソサイエティ 依頼シンポジウム「人工知能と最適化の理論と応用」にて講演 |
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2016 | 講演 | 2016/05/21 |
活動内容等(Content of Activities) 「集中制御型センサネットワークの最適化モデル-ネットワーク・トポロジと送信スケジュールの最適化」, 日本オペレーションズ・リサーチ学会「数理的発想とその実践」研究部会第6回研究集会. |
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2014 | 講演 | 2015/03/25 |
活動内容等(Content of Activities) 「南山大学のOR教育・研究・実践」, 日本オペレーションズ・リサーチ学会第73回シンポジウム「これまでとこれからのOR」(東京理科大学にて開催). |
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2014 | 講演 | 2014/09/11 |
活動内容等(Content of Activities) 「オペレーションズ・リサーチを用いた地域医療体制改善の試み~疾病別需給バランス指標を例として~」(鵜飼孝盛氏と共同講演), 東海医学会例会. |
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2014 | 講演 | 2014/09/03 |
活動内容等(Content of Activities) Heuristic methods for a facility location problem with covering and connectivity constraints, Colloquium at Dept. of Applied Mathematics, Hong Kong Polytechnic University にて講演. |
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2011 | 講演 | 2011/12/12 |
活動内容等(Content of Activities) 「ORを用いた救命救急医療体制の最適化の試み」(井上茂亮氏@東海大学と共同講演), 第13回 サービスサイエンス研究部会(筑波大学にて開催). |
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2010 | 講演 | 2010/09/15 |
活動内容等(Content of Activities) 「アジアにおける航空ネットワークの変化」,日本OR学会第64回シンポジウム(コラッセふくしまにて開催)にて講演. |
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2009 | 講演 | 2010/01/28 |
活動内容等(Content of Activities)
「アジアにおけるゲートウェイ空港の最適配置モデル」, |
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2009 | 講演 | 2010/01/21 |
活動内容等(Content of Activities)
「アジアにおけるゲートウェイ空港の最適配置モデル」, |
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2009 | 講演 | 2009/10/03 |
活動内容等(Content of Activities)
「競合を考慮した航空ネットワーク設計モデル」(James F. Campbell, Andreas T. Ernst and Mohan Krishnamoorthy との共同研究), |
年度 Academic Year |
学術研究著書の件数 No. of Academic Books |
学会誌・国際会議議事録等に掲載された学術論文の件数 No. of Academic Articles in Journals/Int'l Conference Papers |
学内的な紀要等に掲載された学術論文の件数 No. of Academic Articles Pub'd in University Bulletins |
学会受賞等の受賞件数 No. of Academic Awards Received |
国際学会でのゲストスピーカーの件数 No. of Times as Guest Speaker at Int'l Academic Conferences |
国際学会での研究発表の件数 No. of Presentations of Papers at Int'l Academic Conferences |
国内学会でのゲストスピーカーの件数 No. of Times as Guest Speaker at National Academic Conf. |
国内学会での研究発表の件数 No. of Papers Presented at National Academic Conf. |
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2023 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
2022 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
2021 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 |
2020 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
2019 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
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2016 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 |
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2024/05/15 更新
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